Menu główne
Rola rodziców w przygotowaniu dziecka do nauki szkolnej.
•Dbałość o zdrowie fizyczne dziecka poprzez kontrole lekarskie, stosowanie się do wskazań, stwarzanie odpowiednich warunków bytowych.
•Kształtowanie prawidłowej wymowy, rozwój słownictwa-
•Rozwijanie logicznego myślenia i zapamiętywania poprzez pobudzanie dziecka do obserwacji, rozmowy na określony temat, wyjaśniania, wyciągania wniosków i interpretowania widzianych zjawisk i rzeczy.
•Wyrabianie umiejętności słuchania, koncentracji uwagi poprzez polecenie wykonywania drobnych zajęć wymagających uwagi i żądanie, aby dziecko rozpoczętą pracę zawsze kończyło.
•Wyrobienie umiejętności spostrzegania istotnych szczegółów poprzez np. gry i zabawy (planszowe, domino, puzzle, układanki z klocków, historyjki obrazkowe itp.)
•Ćwiczenia sprawności rąk (rysowanie, kalkowanie, zamalowywanie, wycinanie, lepienie z plasteliny)
•Wdrażanie do szanowania pomocy szkolnych poprzez przyzwyczajanie dziecka do utrzymywania porządku w zabawkach.
•Rozbudzenie zainteresowania szkołą i nauką poprzez odpowiednio prowadzone rozmowy, budzenie zainteresowania książkami.
•Przygotowywanie do samodzielności w obsługiwaniu siebie poprzez wcześniejsze wymagania w tym zakresie.
•Wyrabianie umiejętności współżycia w grupie poprzez zapewnienie kontaktów z rówieśnikami i kierowanie nimi.
•Stworzenie odpowiednich warunków do odrabiania lekcji poprzez zapewnienie dziecku spokoju, kącika do nauki (własnego biurka), uregulowanie trybu życia-
Uwaga !
Siedmiolatek wstępujący do szkoły staje się uczniem, ale nie przestaje być dzieckiem i w dalszym ciągu zabawa będzie stanowiła istotną część jego aktywności. Nie można całkowicie likwidować, pozbawiać dziecka zabawek przed rozpoczęciem nauki w klasie pierwszej.
Pedagog Poradni Psychologiczno-
mgr Anetta Sokołowska